עבדתם, השקעתם, הכנתם והגיע הזמן להשקה. מזל טוב!
אנחנו לא צריכים לספר לכם שבחירת תאריך היא ההתחלה של כל אירוע. מי כמוכם מכיר את הקהל שלכם ויודע בדיוק מתי נכון לערוך את האירוע והיכן. אבל אחרי שסימנתם את התאריך בצבע אדום ביומן, מה הלאה?
רשימת מוזמנים
אתם בטח רוצים להזמין את כל החברים ובני המשפחה, אבל חשוב גם להזמין אנשים שעוסקים בתחומים מקצועיים כאלה שצריכים את המוצר או השירות שלכם וכמובן – אנשים שמשפיעים על קבוצות גדולות של צרכנים, כדי שיעבירו את המסר החשוב שלכם לאותם צרכנים.
לפעמים כדאי לוותר על נוכחותו של בן הדודה באירוע ההשקה החשוב כל כך, לטובת שילובו של לקוח פוטנציאלי ברשימת המוזמנים.
מיתוג
בין אם אתם משיקים מוצר או שירות, כדאי שיהיה לו סמל משלו, או בשפה המוכרת יותר: לוגו. את הלוגו כדאי לחשוף לקהל בזמן ההשקה, כיון שהוא מקל על זיהוי ויזואלי של המוצר אל מול מתחרים עתידיים או קיימים.
אל תהססו להכין מוצרים ממותגים ולחלק אותם לאורחים במהלך האירוע, גם כדי שתמונת הלוגו תיצרב בזכרונם וגם כדי שיהיה מה שיזכיר להם את המוצר שלכם אחרי שהאירוע יסתיים.
חומר מודפס
נכון, העולם אוהב את האינטרנט, אבל כיון שמדובר במשהו חדש שאנשים עוד לא מכירים ולא יודעים באילו מילים לחפש אותו ברשת, באירוע השקה כדאי להכין חומרים מודפסים שיספרו קצת יותר על המוצר או השירות שאתם משיקים.
אל תשכחו לספר ללקוחות פוטנציאלים שיש לכם אתר אינטרנט ופייסבוק וגם מקום שבו יוכלו לקנות את מה שאתם מציעים.
מה שותים
מניסיוננו רב השנים באירועי השקה קטנים או גדולים, לא משנה מה העונה שבה מתרחשת ההשקה שלכם, כדאי שתתכננו להגיש שתיה חמה ושתיה קרה – כלומר, תמיד כדאי שיהיה בר קפה שיגיש סוגים שונים של קפה ותה ועמדה נוספת שתגיש שתיה קרה מעניינת:
למשל בר מיצים סחוטים ובר שייקים, או עמדת בירה מהחבית עם ברז בירה, או אפילו מכונת ברד בחודשי הקיץ הלוהטים.
מה אוכלים
התשובה לנושא הזה תלויה בעונה ובשעה של ההשקה ואנו ערוכים לסייע לכם עם מגוון פתרונות ורעיונות: אם מדובר בעונת הקיץ, בר מוזלי או עגלת גלידה יכולים להיות פיתרון מרענן וכיפי. אם מדובר בעונת החורף בר מרקים או בר סיידר וסחלב חם יכולים להיות רעיון מקורי.
ברים מתוקים הם אפשרות אלגנטית בכל עונה, למשל בר דונאטס, בר מאפים מתוקים (קרואסונים, עוגיות וכו'), בר באבלעוגה מפנק במיוחד או אם אתם מתעקשים, תמיד ניתן להגיש מגשי אירוח חלביים המכילים כריכונים, ירקות וגבינות ואם אתם לא בקטע של אוכל בכלל, יש רעיונות מקוריים כמו מכונת פופקורן לאירועים או נשנושים מיוחדים אחרים.
מה בתכנית
כדאי שתכינו תוכן נוסף שימלא את הזמן מלבד אוכל ושתיה, חשוב לחשוף את המוצר או השירות בצורה רשמית, אם זה באמצעות מצגת או סרטון, נאום על הבמה או תצוגת תכלית.
אפשר גם להוסיף הופעה אמנותית קטנה, כדי לתת לאורחים תחושת בילוי והנאה, אותה יקשרו רגשית עם ההשקה שלכם ויצאו בתחושה חיובית ושמחה מהאירוע שלכם.